Ми всі
занадто довго ховались зі своєю творчістю,
жили
чужою творчістю, традиціями. Нехай же наші діти
живуть своїми творчими силами, а педагоги нехай дають їм й
волю й змогу найширшого розвитку
Софія
Русова
Виховна мета гімназії:
Формування
морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Виховна мета :
Сприяння
розвитку особистості дитини, формування її інтелектуального,
морального потенціалу. Створення сприятливих
умов для творчого
самовдосконалення учнів, відкрити перед ними
перспективи, можливості, підготувати
до подальшого життя, виробити вміння практичного і творчого застосування
здобутих знань.
ПСИХОЛОГО - ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА
КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ
У
9-Б класі навчається 16 учнів: 8 хлопчиків та 8 дівчаток. В основному учням по
14 років. Більшість учнів класу
зараховані до школи ще з першого класу за бажанням батьків. Стабільний з
моменту утворення, лише в цьому навчальному році Якимчук Валерія та Кузьмінчук
Михайло стали учнями нашого класного
колективу. Для реалізації творчого самовдосконалення учнів наш клас з
поглибленим вивченням англійської мови. Більшість сімей повні, благополучні,
батьками створено всі необхідні умови для належного навчання.
Організаційним ядром класу є староста класу та завідувачі різними секторами, які обрані
на основі відкритого голосування. Ці учні користуються авторитетом серед
однокласників, до їхньої думки прислухаються всі учні класу. Учні класу мають певні доручення, які
стараються добросовісно виконувати. Учні класу прислухаються до думки
класного керівника, вчасно виконують
розпорядження та вказівки.При виконанні спільної справи більшість учнівського
колективу виявляють щиру зацікавленість, пропонують свою
допомогу.
За
підсумками 2014-2015 н.р. Столярчук Марія., Козак О закінчили
8 клас з високим рівнем знань. Горбатенко І.,Михайловський В., Бойко В.,
Пивовар С., Синюк Н.,Турульов Я., Шереметьєв А.,Філоненко Н.,Луцюк Д., Якимчук
В., Скуратівська Н. закінчили з
високим та достатнім
рівнем знань. Троїцька А., Кузьмінчук М потребують
підвищеної індивідуальної уваги.
ЗАВДАННЯ НА 2015-2016 н.р.
Основною метою виховання є всебічно та гармонійний розвиток
особистості і тому першочергове вчительське завдання — зробити школу найліпшою.
Тобто школу без поразок , яку б діти закінчували, усвідомлюючи свої таланти і здібності, свій
інтелектуальний рівень, що допоможе їм стати тим, ким вони тільки
запрагнуть, а тому:
-сприяти розвитку особистості
дитини,формуванню її інтелектуального, морального потенціалу;
-забезпечувати опанування учнями
цілісної системи знань про навколишнє середовище, практичних вмінь та навичок,
способів творчої діяльності, прийомів і методів самопізнання і розвитку;
-виховувати в учнів цілісне
сприйняття себе і навколишньої
соціальної та природної дійсності;
-узгоджувати інтереси особистості з
інтересами членів класної спільноти, з особливостями колективу класу, умовами
його життєдіяльності;
-для зміцнення трудової дисципліни і
поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідність виконання правил для
учнів;
-у класній стінній газеті
висвітлювати питання виконання доручень учнями класу, заохочувати учнів, які
сумлінно ставляться до своїх доручень та обов’язків.
Усі заходи спрямувати на формування
згуртованого та працездатного колективу, добиватися доброзичливих, товариських
стосунків між учнями класу, між хлопчиками та дівчатками.
ВЕРЕСЕНЬ
Навчальні тижні
|
Створення і розвиток учнівського колективу. Вивчення
учнів і учнівського колективу.
|
Організація та проведення позаурочної і позакласної
роботи.
|
|
1.Класні
учнівські збори з порядком дня:
взаємовідносини у класному колективі;бережливе ставлення до шкільного майна; розподіл доручень;
самоврядування
в класі.
|
1.День
знань:
святкова лінійка;перший урок ” Україна — моя колиска!” |
||
1.
Поновлення соціального паспорту класу.
2.Формування списків учнів, які харчуватимуться
в шкільній їдальні.
3.Акція
” Кожен учень хоче знати, де свої таланти показати.
|
1.Участь
у малих олімпійських іграх.
2.Прийняти активну участь у конкурсі на кращий
учнівський куточок.
3.ГКК
” Прийди до серця, Україно, благослови добром мене.”
|
||
1.Бесіда:
” Культура спілкування з ровесниками.”
2.Покращення озеленення класної кімнати,
поповнення новими кімнатними рослинами.
3.Операція
” Чистота і порядок.” Трудовий десант із благоустрію районного футбольного
стадіону.
|
1.Участь
в акції ” Грані добра”(допомога ветерану).
2.Виховна година: ” Мій рідний краю,Україно,
найкраще місце на землі.”
3.Година
спілкування: ” Дія нікотину на організм людини.”
|
||
1.Тестування
та анкетування учнів з метою вивчення їх індивідуальних особливостей та
аналізу розвитку учнівського колективу.
2.До Всеукраїнського дня бібліотек: Операція ”
Живи книго!”
3.Благодійна
акція ” Моя улюблена книга у бібліотеці гімназії.”
|
1.Взяти
активну участь у проведенні вечора відпочинку “ Посвята у старшокласники.”
2.Класна
година ” Серед братських могил в краю степовім.”
|
Індивідуальна робота з
учнями.
|
Заходи по охороні здоров’я, життя та забезпечення життєдіяльності.
|
Робота з батьками.
|
Бесіда
“ Твоє робоче місце.”(Бойко В.; Троїцька А.)
|
1.Проведення
вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів.
2.Обстеження домашніх умов проживання дітей з
метою виявлення малозабезпечених сімей.
3.Ознайомлення
учнів класу з Єдиними педагогічними вимогами до учнів.
|
1.Батьківські збори: ”Почуй
серцем голос своєї дитини.”
2.Вибори б\комітету
3.Завдання, які стоять перед учнями класу.
|
1.Бесіда
з Філоненко Н про його активну участь у роботі шкільного Парламенту.
2.“Культура мови — ознака вихованності.”
(Філоненко Н.;Луцюк Д.) |
1.
Ознайомлення учнів класу з Правилами безпеки під час перебування у навчальних
кабінетах, на подвір’ї гімназії.
2. Ознайомлення учнів класу з Положенням про
чергування в класі, гімназії.
3.Правила
вуличного руху.
|
Відвідування
родин учнів удома. (Кузьмінчук М; Столярчук М.)
|
Старанність
— успіх у навчанні.
( Пивовар С; Синюк Н.)
|
1.Протипожежна
безпека: “ Правила поводження із газовими та електроприладами.”
2.Перевірка
наявності спортивної форми та відвідування уроків фізичної культури учнями
класу.
|
Бесіда
з батьком Кузьмінчук М : ”Стилі батьківського виховання”.
|
Бесіда з учнями про відвідування ними гімназії у шкільній
формі.
|
Уроки здоров’я: “ Корисна їжа і
здоров’я. ”
|
День відкритих дверей
|
Жовтень
Навчальні тижні
|
Створення і розвиток учнівського колективу. Вивчення
учнів і учнівського колективу.
|
Організація та проведення позаурочної і позакласної
роботи.
|
|
1.Робота
з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування.
2.Контроль за станом підручників. |
Участь
у святі “ День учителя ”:
конкурс стіннівок ” Зі святом Вас , вчителі”;акція ” Вчитель не повинен бути самотнім”;
“
Моїм учителям присвячую”святковий концерт.
|
||
Бесіда
” Як розвивати пам’ять.”
|
1.Виховна
година ” 10 заповідей людяності ”, ” Шануймо старість .”
2.Участь
у акції: ” Турбота”( допомога людям похилого віку.)
|
||
1.Година
спілкування, присвячена Дню Захисника України.
|
1.Прийняти
участь у зборі фотоматеріалів учасників бойових дій в зоні АТО.
2.Участь
в розважальній програмі “ Ну-мо козаки.”
|
||
1.Проведення
аналізу зайнятості дітей в гуртках.
|
1.Година спілкування: „Добротою себе виміряй.”
|
||
1.Вивчення
міжособистісних стосунків серед учнів класу.
2.Відвідування
сімей, які потрапили в складні життєві обставини та дітей з девіантною
поведінкою.
|
Вечір відпочинку для старшокласників „Хелоуін.”
|
Індивідуальна робота з
учнями.
|
Заходи по охороні здоров’я, життя та забезпечення життєдіяльності.
|
Робота з батьками.
|
Відвідування
та спостереження за учнями в сім’і.
|
„Тютюнопаління.
Що за цим стоїть?”
|
Індивідуальна педагогічна допомога сім’ї Кузьмінчук М.
|
Бесіда
з учнями „ Чи вмію я дружити?”
|
Проведення
круглого столу ”Захист прав дитини. Конвенція прав дитини.”
|
Розмова
з батьками Якимчук В..
|
Бесіда
з учнями схильними до порушення поведінки під час перерв.
|
Година відкритих думок:” Пожежник-рятівник, хто він?”
|
Бесіда
з батьками Пивовара С.
|
Бесіда
з Бойко В.,Михайловським В. стосовно успішності з окремих навчальних
предметів.
|
Бесіда:”
Шкідливий вплив алкоголю на організм людини.”
|
День
відкритих дверей.
|
Консультація у психолога гімназії.
|
Організація учнів у прибиранні закріпленої за класом
території.
|
Класні батьківські збори.
|
ЛИСТОПАД
Навчальні тижні
|
Створення і розвиток учнівського колективу. Вивчення
учнів і учнівського колективу.
|
Організація та проведення позаурочної і позакласної
роботи.
|
|||
1.Відвідування
уроків вчителів-предметників.
2.Залучення
учнів класу до участі в шкільних олімпіадах.
|
1.Класна
година приурочена відзначенню річниці визволення України від німецько-фашистських
загарбників: “Тільки пам'ять не сивіє! “.
2.Трудовий
десант з упорядкування братських могил.
“
Сорочинський ярмарок”
|
||||
Яке
твоє ставлення до навчання загалом?
|
Участь
у Всеукраїнській акції “Засвіти свічку.”
|
||||
Вивчення міжособистісних стосунків учнів класу з метою
корекції негативної поведінки.
|
Взяти
активну участь у Дні української писемності та мови.
Взяти активну участь у Дні здоров’я, виготовлення плакату “ За здоровий спосіб життя.” |
||||
Індивідуальна робота з
учнями.
|
Заходи по охороні здоров’я, життя та забезпечення життєдіяльності.
|
Робота з батьками.
|
|||
1.Тест „ Самоповага та егоїзм.”
2.Відвідування та спостереження за учнями в
сім’ї.
|
1.Бесіда
” Конвенція прав дитини. Захист прав дитини.”
2.Конкурс
“ Як я знаю Правила користування електроприладами.”
|
День відкритих дверей.
|
|||
2.
Бесіда за круглим столом: „ Не роби іншому того, чого не бажаєш собі.”
|
2.Конкурс
малюнків: ” Я серед природи.”
|
Розмова
з батьками Скуратівської Н.
|
|||
2.Бесіда:
„ Ти серед людей.”
|
Практичні поради батькам.
|
||||
Моя допомога батькам по господарству.
|
1..Пропоганда здорового способу життя: ” Чому шкідливе
паління?”
|
Проблемна
дитина. Яка вона?
|
|||
ГРУДЕНЬ
Навчальні тижні
|
Створення і розвиток учнівського колективу. Вивчення
учнів і учнівського колективу.
|
Організація та проведення позаурочної і позакласної
роботи.
|
|||
1.
Анкетування „Хто я.”
2.Бесіда „ Мої погляди на дружбу і
товаришування.”
3.Відеолекторій
„ Діти та молодь проти наркоманії”
|
1.Зустріч
з лікарем-венерологом.
2.Відвідування
бібліотеки та ознайомлення з викладкою книжок” Шкідливі звички –до чого це
веде.”
|
||||
1.Година спілкування ” Яким є ідеал сучасної молодої людини, громадянина України.”
2.Виховна година „ Найкраща проповідь –
власний приклад.”
|
1.Ознайомлення з ”Декларацією прав людини”, ” Мир і дружба не дива, або знай свої
права.”
|
||||
1.Акція ”
Діти, допоможіть дітям.”
2.Анкетування”
Я прошу у Миколая.”
|
1. Виставка
композицій з підручних та природних матеріалів „ Зимовий букет.”
|
||||
1. Анкетування ” Зимові
канікули. Що ти пропонуєш?”
2.Підсумкова класна година з аналізом
навчання в І семестрі.
|
1.Участь у Новорічному вечері.
2.Творчі звіти гуртків” Чого ми навчилися.”
|
||||
Індивідуальна робота з
учнями.
|
Заходи по охороні здоров’я, життя та забезпечення життєдіяльності.
|
Робота з батьками.
|
|||
Бесіда:”
Навіщо я вчуся.”
|
1.Конкурс
на кращу стіннівку ”СНІД- чума ХХ століття.”
2.Конкурс
“ Як я знаю Правила користування газовими приладами.”
|
День відкритих дверей.
|
|||
1.
Година спілкування з психологом: ” Поради на кожний день про культуру
спілкування.”
|
2..Конкурс
малюнків:” Пожежник-рятівник.”
|
Розмова
з батьками Турульова Я., Горбатенка І.
|
|||
2.Спостереження
за спілкуванням учнів серед однокласників.
|
2.Пропоганда
здорового способу життя: ” Чому шкідливе паління?”
|
Засідання
БК.
|
|||
Моя допомога батькам по господарству.
|
Правила
поведінки під час зимових канікул:
правила поведінки біля Новорічної ялинки;правила поведінки біля водойм;
правила
поведінки під час Різдв’яних свят.
|
Класні
збори:
”Аналіз
успішності та якості навчання”.
|
|||
АНКЕТА
для
виявлення мотивів навчання
1. Вік.
2. Клас.
3. Стать.
4. Чи подобається
тобі дізнаватися про щось нове?
А)так Б) ні В)я взагалі нічим не цікавлюсь.
5. Де найчастіше ти
дізнаєшся про щось нове, цікаве?
А) в школі Б)від друзів В)з книжок, журналів,газет Г) від батьків
6. Чи маєш ти
прогалини в знаннях? А)так Б) ні
В) не знаю
7. Чому в тебе
виникають ці прогалини?
А)вчитель незрозуміло пояснює
Б) на уроці був хворим/мав поганий настрій В)мені важко запам’товувати матеріал Г) мені не
подобається вчитися Д) довго хворів Ж)не вчу уроки вдома
8. Хто допомагає
тобі наздогнати пропущений матеріал? А)самостійно Б) вчителі В) батьки
Г) однокласники
9. Я легко засвоюю
навчальний матеріал тоді, коли:
А)подобається предмет Б)вчитель
цікаво пояснює В)я розумію, що цей
матеріал мені потрібний
10. Чи постійно ти
готуєшс до кожного уроку вдома?
А)так Б) ні
11. Я можу не
підготувати домашнє завдання через те, що : А)втомився в
школі Б)не вистчає часу В)багато
задали, все одно всьогоне вивчиш Г)є
справи набагато цікавіші, ніж уроки Д) завтра всеодно мене не запитають
12. Продовж
речення
„Я вчуся тому, що…..” ; „ Я навчаюся для того, щоб….”
13. Що ти очікуєш
від хорошої оцінки? А)задоволення Б)похвали від батьків В)матеріального заохочення
14. Хто радіє твоїм
успіхам?
А)батьки Б)вчителі
В)друзі, однокласники Г)ніхто
АНКЕТА
„ Я і соціум. Шкала одинокості ”
№ з/п
|
Твердження
|
Часто
|
Іноді
|
Рідко
|
Ніколи
|
1.
|
Я
нещасливий,що займаюсь наодинці своїми справами
|
||||
2.
|
Я не маю змоги побалакати з ким -небуть
|
||||
3.
|
Дуже болісно
для мене бути таким самотнім
|
||||
4.
|
Мені не
вистачає спілкування
|
||||
5.
|
Я відчуваю, що
ніхто дійсно не розуміє мене
|
||||
6.
|
Я очікую, що
люди напишуть або дзвонитимуть мені
|
||||
7.
|
Немає нікого,
до кого я міг би звернутися
|
||||
8.
|
Зараз я вже не
близький нікому
|
||||
9.
|
Ті, хто мене
оточує, не не сприймають мої інтереси
|
||||
10.
|
Я відчуваю
себе покинутим
|
||||
11.
|
Я не здатен
вільно спілкуватися з тими, хто мене оточує
|
||||
12.
|
Я відчуваю
себе зовсім самотнім
|
||||
13.
|
Мої соціальні
стосунки і зв’ки поверхові
|
||||
14.
|
Я вмираю без
спілкування
|
||||
15.
|
Насправді
ніхто як слід не знає мене
|
||||
16.
|
Я відчуваю
себе ізольованим від інших
|
||||
17.
|
Я нещасливий,
що відторгнутий
|
||||
18.
|
Мені важко
знаходити друзів
|
||||
19.
|
Я відчуваю
себе виключеним та ізольованим від інших
|
||||
20.
|
Люди навколо
мене, але не зі мною
|
ВРАХУВАННЯ ГЕНДЕРНОГО АСПЕКТУ
У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ
ПРОЦЕСІ
(ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ І БАТЬКІВ)
1.Пам’ятайте, що перед вами не безстатева дитина, а хлопчик чи дівчинка з визначеними особливостями
мислення, сприйняття, емоцій.
2.Ніколи
не порівнюйте дітей між собою, схвалюйте їх за їхні успіхи і досягнення.
3.Навчаючи
хлопчиків, спирайтеся на їхню високу пошукову активність, кмітливість.
4.Навчаючи
дівчаток, не тільки розбирайте з ними
принцип виконання завдання, але й вчіть їх діяти самостійно, а не по
заздалегідь розроблених схемах.
5.Сварячи
хлопчика, пам’ятайте про його емоційну
чутливість і тривожність. Пояснюйте йому коротко і точно своє незадоволення. Хлопчик не
здатний довго утримувати емоційну напругу, дуже швидко він втратить увагу і перестане вас чути.
6.
Сварячи дівчинку, пам’ятайте про її
можливу бурхливу реакцію, що перешкодить їй зрозуміти сутність претензій. Спокійно розберіть її
помилки.
7.Дівчата можуть вередувати через втому ( виснаження
правої „емоційної ”півкулі). Хлопчики в цьому
випадку виснажуються інформаційно( зниження лівої
”раціонально-логічної”півкулі. Сварити їх за це даремно й наіть аморально.
8.Орієнтуйте програми і методики навчання на
конкретну дитину з визначеним типом
функціональної півкуль, дайте їй моживість розкрити свої здібності, створіть їй ситуацію успіху.
9.Вивчіть основи ”уродженої” грамотності дитини.
Шукайте справжні причини неграмотності дитини, аналізуйте її помилки, а не
критикуйте саму дитину.
10.Не забувайте, що ваша оцінка дитини завжди суб’єктивна і залежить від вашого типу асиметрії півкуль. Можливо, ви
належите до різного типу мозкової організації і мислите по-різному.
11.Ви повинні не
стільки навчити дитину, скільки розвинути в неї бажання вчитися.
12. Пам’ятайте: нормою для дитини є – не знати чогось, або ж не вміти щось робити, помилятися.
13.Лінощі дитини –
сигнал неблагополуччя вашої педагогічної діяльності, свідчення неправильності
обраної вами методики роботи з цією дитиною.
14.Для гармонійного
розвитку дитини необхідно навчити її по-різному сприймати і осмислювати
навчальний матеріал (логічно,образно, інтуїтивно).
15.Для успішної
навчальної співпраці ми маємо свої вимоги перетворити на бажання дитини.
Зробіть своєю
головною заповіддю – « не нашкодь!»
Немає коментарів:
Дописати коментар