Факультативний курс (7 клас)

Історія математики
Програма факультативного курсу для учнів 7 класу

МЕТА КУРСУ: всебічний розвиток особистості кожного учня з урахуванням індивідуальних інтересів і нахилів, ознайомлення учнів з історією розвитку математики, розкриття ролі математики  в розвитку інших галузей та життєдіяльності людини, розширення і поглиблення математичних  знань учнів, формування загальнокультуної та математичної компетентностей учнів

ОСНОВНІ  ЗАДАННЯ:
відтворити  окремі факти з історії розвитку математики;
висвітлити багатогранні звязки математики;
сформувати сучасний погляд на математику як цілісну науку і складову частину загальнолюдської культури;
розширити і поглибити зміст програмного матеріалу;
показати внесок, зроблений  в розвиток математики видатними вченими минулого, зокрема вітчизняними вченими

 РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ
( 35 годин, 1 година на тиждень)
№ з/п
Тема
Кількість годин
1.
Історія розвитку арифметики
6
2.
Математична мозаїка
2
3.
Історія розвитку алгебри
6
4.
Математична мозаїка
2
5.
Історія розвитку геометрії
8
6.
Математична мозаїка
2
7.
Творці системи  координат і функції
6
8.
Математична мозаїка
1
9.
Резерв часу
2

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ КУРСУ


№ з/п
Тема та зміст заняття
Дата
              ТЕМА 1.Історія розвитку арифметики
1.
Історія розвитку поняття натуральногочисла

2.
Поняття нумерації. Позиційні і непозиційні нумерації

3.
Основні етапи розвитку дробів

4.
Піфагор і вчення про числа. Дружні та досконалі числа Многокутні числа

5.
Розвязування історичних задач

              ТЕМА 2. Математична мозаїка
6.
Магічні квадрати. Математичні ребуси та загадки

              ТЕМА 3. Історія розвитку алгебри
7.
Алгебра - наука про рівняння

8.
Діофантові рівняння

9.
Розвиток алгебраїчної символіки

10.
Розвязування історичних задач

              ТЕМА 4. Математична мозаїка
11.
Листок Мебіуса. Розв’язування олімпіадних задач

              ТЕМА 5. Історія розвитку геометрії
12.
Як виникла геометрія?

13.
Фалес Мілетський – засновник грецької геометрії

14.
Піфагор у легендах  та дійсності

15.
Логічна побудова геометрії в «Началах» Евкліда

16.
Розвязування історичних задач

             ТЕМА 6. Математична мозаїка
17.
Задачі із сірниками. Задачі на розрізання

             ТЕМА 7. Творці системи  координат і функції
18.
З історії розвитку системи координат

19.
З історії розвитку поняття функції

20.
Розвязування історичних задач.

                ТЕМА 8.  Математична мозаїка
21.
Розв’язування олімпіадних задач

22.
Повторення вивченого матеріалу

Немає коментарів:

Дописати коментар