Історія
математики
Програма факультативного курсу для учнів
7 класу
МЕТА КУРСУ: всебічний
розвиток особистості кожного учня з урахуванням індивідуальних інтересів і
нахилів, ознайомлення учнів з історією розвитку математики, розкриття ролі
математики в розвитку інших галузей та
життєдіяльності людини, розширення і поглиблення математичних знань учнів, формування загальнокультуної та
математичної компетентностей учнів
ОСНОВНІ
ЗАДАННЯ:
відтворити окремі факти з історії розвитку математики;
висвітлити
багатогранні зв’язки
математики;
сформувати
сучасний погляд на математику як цілісну науку і складову частину
загальнолюдської культури;
розширити
і поглибити зміст програмного матеріалу;
показати
внесок, зроблений в розвиток математики
видатними вченими минулого, зокрема вітчизняними вченими
РОЗПОДІЛ
НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ
( 35 годин, 1 година на тиждень)
№ з/п
|
Тема
|
Кількість
годин
|
1.
|
Історія розвитку арифметики
|
6
|
2.
|
Математична мозаїка
|
2
|
3.
|
Історія розвитку алгебри
|
6
|
4.
|
Математична мозаїка
|
2
|
5.
|
Історія розвитку геометрії
|
8
|
6.
|
Математична мозаїка
|
2
|
7.
|
Творці системи координат і функції
|
6
|
8.
|
Математична мозаїка
|
1
|
9.
|
Резерв часу
|
2
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ КУРСУ
№ з/п
|
Тема та зміст заняття
|
Дата
|
ТЕМА 1.Історія розвитку арифметики
|
||
1.
|
Історія розвитку поняття
натуральногочисла
|
|
2.
|
Поняття нумерації. Позиційні і
непозиційні нумерації
|
|
3.
|
Основні етапи
розвитку дробів
|
|
4.
|
Піфагор і вчення
про числа. Дружні та досконалі числа Многокутні числа
|
|
5.
|
Розв’язування
історичних задач
|
|
ТЕМА 2. Математична
мозаїка
|
||
6.
|
Магічні квадрати.
Математичні ребуси та загадки
|
|
ТЕМА 3.
Історія розвитку алгебри
|
||
7.
|
Алгебра - наука
про рівняння
|
|
8.
|
Діофантові
рівняння
|
|
9.
|
Розвиток
алгебраїчної символіки
|
|
10.
|
Розв’язування
історичних задач
|
|
ТЕМА 4. Математична
мозаїка
|
||
11.
|
Листок Мебіуса.
Розв’язування олімпіадних задач
|
|
ТЕМА 5. Історія розвитку геометрії
|
||
12.
|
Як виникла
геометрія?
|
|
13.
|
Фалес Мілетський
– засновник грецької геометрії
|
|
14.
|
Піфагор у
легендах та дійсності
|
|
15.
|
Логічна побудова
геометрії в «Началах» Евкліда
|
|
16.
|
Розв’язування
історичних задач
|
|
ТЕМА 6. Математична мозаїка
|
||
17.
|
Задачі із
сірниками. Задачі на розрізання
|
|
ТЕМА 7. Творці системи
координат і функції
|
||
18.
|
З історії
розвитку системи координат
|
|
19.
|
З історії
розвитку поняття функції
|
|
20.
|
Розв’язування
історичних задач.
|
|
ТЕМА 8. Математична
мозаїка
|
||
21.
|
Розв’язування
олімпіадних задач
|
|
22.
|
Повторення
вивченого матеріалу
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар